טיפים לחיפוש עבודה: כל מה שצריך לדעת

success-2697951_1280
שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

חיפוש עבודה הוא “עבודה” בפני עצמה ורבים מתקשים בביצוע משימה זו, שדורשת יוזמה, קבלת החלטות והשקעה רבה.
חברתMore Jobs  עומדת לרשותך על מנת לסייע לך במשימות הנדרשות בתהליך חיפוש עבודה ובחירת המשרה המתאימה לך ביותר.
לשירותכם – פגישת ייעוץ והכוונה אישית, שדרוג קורות חיים, מאגר משרות רחב, ועוד!

כדי לחפש עבודה באופן יעיל צריך קודם כל לתכנן את הקריירה מראש. זהו עתידך העומד על כף המאזניים, ולכן עליך לתכנן את הקריירה שלך בקפידה, כשכל החלטה לגבי הקריירה שלך צריכה להיות מבוססת על נתונים ועובדות מוצקים.

בדוק: איזה קריירה מתאימה לך?

בדוק עם עצמך:

מה מרגש אותי?
מהם תחומי העניין שלי?
מהן נקודות החוזק ומהן נקודות החולשה שלי?
מהן תכונות האופי שלי?
ברגע שתתחיל לקבל תשובות לשאלות אלו, תוכל לקבל החלטה חכמה ומושכלת לגבי הקריירה שלך.

10 דברים שחשוב לדעת / לזכור / טיפים לחיפוש עבודה נכון:

התייחס למשימת חיפוש העבודה ברצינות ובכובד ראש – העובדה שאינך עובד כרגע אינה סיבה לישון כל יום עד שעות הצהריים ולהיכנס לאתרי דרושים רק בסוף השבוע. הקדש זמן מידי יום לחיפוש העבודה וקבע לעצמך סדר יום מאורגן ומסודר (כאילו אתה כבר עובד).

חיפוש במקביל – גם אם רכשת מקצוע שהיית מעוניין להמשיך לעסוק בו, אל תסגור אפשרויות נוספות בפניך אלא הגדר מס’ תחומי חיפוש. בוא עם ראש פתוח. ערוך מיפוי של כל המשימות העיקריות שמילאת במסגרת תפקידך ובדוק אילו כישורים רכשת, באילו כישרונות התברכת ובאילו עוד תפקידים יכולים אלו לבוא לידי ביטוי. בדוק עולמות מקצועיים הנושקים לתחום עיסוקך והרחב את חיפוש המשרות גם אליהם. אל תבנה על מקום עבודה ספציפי. גם אם היה לך ראיון עבודה טוב, תמשיך בתהליכי המיון במקומות נוספים, כך שגם במידה ובמקום אחד לא תתקבל, יהיו לך אופציות נוספות.

כתוב קורות חיים שישקפו את יכולות העבודה שלך – מסמך קורות חיים הוא מסמך סטנדרטי עם כללים קבועים וברורים שתפקידו לתת למעסיק את המידע לגביך: שם, כתובת, כישורים, השכלה וניסיון.

עוד לפני שמצאת משרות שמעניינות אותך, דאג שכבר יהיו בידייך קורות חיים מעודכנים.
כתוב את קורות החיים שלך באופן ממוקד- זהו המקום להדגיש את כישוריך ויכולותיך.
מוזמנים לצפות בטיפים לכתיבת קורות החיים שלכם

חפש באתרים וברשתות החברתיות – קיימים מס’ אתרי חיפוש עבודה מובילים, שהשירות בהם ניתן בחינם, וכן אתרים של חברות כח אדם והשמה שונות, שגם בהם השימוש הוא בחינם. הרשם אליהם ואל שירות ה”סוכן חכם” הקיים במרביתם- שירות זה יחשוף בפניך את המשרות הרלוונטיות עבורך בהתאם לפרמטרים שציינת בחיפוש.

בנוסף, קבוצות פייסבוק לחיפוש עבודה מציעות עבודות מגוונות ומעודכנות, שאינן מגיעות ללוחות הדרושים. כדאי להצטרף ולהתעדכן כל הזמן.

היעזר באנשים שאתה מכיר – מקומות רבים מעדיפים לאייש משרות בשיטת ‘חבר מביא חבר’ – לקבל אנשים לעבודה אשר יש מי שממליץ עליהם. דבר עם החברים שלך, חברים של ההורים וספר להם שאתה מחפש עבודה ושיחשבו עליך, אם ישמעו על משרה פנויה.

ככל שתשתף יותר אנשים בחיפוש שלך, כך העזרה עשויה להגיע ממקום לא צפוי – אנשים שעבדו או למדו איתך בעבר, מכרים מההווה ואפילו בני משפחה קרובים או רחוקים, כולם עוד יכולים להפתיע אותך בעזרה.

פנה לקבלת סיוע מקצועי – אם התקופה הארוכה ללא עבודה מותירה אתכם חסרי יכולת לעמוד מול כל המכשולים שבדרך לעבודה המיוחלת, אתם יכולים להיעזר בגורם חיצוני. מאמן אישי יכול לשקף עבורכם את המציאות, לעזור לכם להתגבר על התחושה שאולי איבדתם קשר עם עולם העבודה, ועל חוסר הביטחון שאולי מונע מכם לעשות את הצעד הראשון. בנוסף, מלבד החיפוש באתרי הדרושים ובאתריהם של חברות כ”א וההשמה, חשוב גם להגיע לחברות כח אדם והשמה לראיון היכרות קצר, במסגרתו יוכלו יועצי ההשמה להתרשם מאופייך ומכישוריך, לספק לך ייעוץ והכוונה מקצועיים ולהתאים עבורך משרות שלא תמיד מתפרסמות או שלא שמת לב אליהן באתר. סיוע מחברות כ”א והשמה אינה כרוכה בתשלום, ויכולה להעניק לך יתרונות רבים במהלך חיפוש העבודה.

תהיה אקטיבי – על מנת למצוא את המשרה שהכי מתאימה לך, אתה צריך להגיע לכמה שיותר משרות פנויות בשוק ומתוכן לבחור איזו הכי מתאימה לך. אל תחכה שיפנו אליך. מדי בוקר בדוק מה התחדש באתרי חיפוש העבודה ובדוק באם יש משהו רלוונטי עבורך. זכור שאינך היחיד שמחפש עבודה בימים אלה, וסביר להניח שגם מועמדים אחרים מחפשים אחר המשרות החדשות שמתפרסמות, לכן יש משמעות למהירות התגובה שלך.

התכונן לראיון העבודה- זומנת לראיון עבודה? שיהיה בהצלחה!

התכונן היטב לראיון. תרגל עם חברים מענה על שאלות שייתכן שתישאל, חשוב על כל מה שתרצה להגיד. תהיה כנה, שאל שאלות והראה התלהבות. תראה למראיין כי אתה באמת מתעניין במשרה, בארגון ובמטרותיו. מעסיקים רוצים לראות שהקדשת תשומת לב לקריאה ומעט למידה על הארגון ומטרותיו, זה מראה כי אתה רציני ומביע עניין אמיתי.

והכי חשוב: שמור על גישה חיובית  אל תעביר לעצמך מסרים שליליים כגון “אין לי סיכוי למצוא עבודה בתקופה כזו” או “למה שייקחו דווקא אותי למשרה הזו”, כי אלה בדיוק המסרים שבאמת ימנעו ממך למצוא עבודה. שמור על גישה חיובית ואמונה עצמית.  שכנע את עצמך שאתה מוכשר ושכל מעסיק ישמח להתברך בכישוריך, שנן לעצמך מסרים ברוח “אני אוכל להשיג כל עבודה שבאמת ארצה”, והאמן בכך!

בהצלחה!

פספסתי יותר מ-9,000 זריקות בקריירה שלי. הפסדתי כמעט 300 משחקים. 26 פעמים סמכו עלי לקחת את הזריקה המכרעת ופספסתי. נכשלתי שוב ושוב ושוב בחיים שלי. וזוהי הסיבה שהצלחתי.
מייקל ג'ורדן

מאמרים קשורים
הגיל השלישי

הגיל השלישי

חיפוש עבודה לאחר גיל הפרישה – לא תמיד מלאכה קלה אחרי לא מעט שנות עבודה, בהן השתתפתם במרוץ הקריירה, הגיע…
חיילים משוחררים / מסיימי שירות לאומי

חיילים משוחררים / מסיימי שירות לאומי

יוצאים לאזרחות בידיים בטוחות! לכאורה, השחרור מצה”ל, אשר מוגדר ע”י צעירות וצעירים רבים כיום המאושר בחייהם, אמור להיות מאורע משמח,…
משרות לסטודנטים

משרות לסטודנטים

הראש עסוק/טרוד בלימודים? מתקשים למצוא עבודה תוך כדי תקופת מבחנים? אנחנו כאן בשבילכם ! סטודנטים רבים לא מעריכים נכונה את…
משרת הורה

משרת הורה

הורים? בעלי משפחה? חוששים מהאיזון בין הבית למקום העבודה? אין סיבה לדאגה ! כמה פעמים מצאתם את עצמכם מתעכבים בעבודה,…

צריכים ייעוץ? צרו קשר עם יועץ השמה

חייגו לטל. 03-8078100 או השאירו פניה, ונציג משרדינו יחזור אליכם בהקדם האפשרי.
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן