הכנה לראיון עבודה

skyscraper-3184798_1280
שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

הגעתם לשלב ראיון העבודה? מזל טוב! סימן שצלחתם את שלב קורות החיים. ראיון עבודה הוא חלק בלתי נפרד בתהליך חיפוש עבודה ויש לו השפעה משמעותית על החלטת המעסיקים אם לקבל אתכם לעבודה או לא.

אחד הגורמים לתחושת הלחץ בריאיון עבודה הוא החשש מפני המראיין. הידיעה כי חוות דעתו עשויה להשפיע במידה ניכרת על סיכויי הקבלה לעבודה, וההבנה כי במקרים רבים מדובר בפסיכולוג, הופכות אותו לדמות מאיימת בעיני מרואיינים רבים. האם יש סיבה לחשש? ואיך בכלל צריך להתנהג בריאיון? מה כדאי לומר? ריכזנו למענכם כמה טיפים שיעזרו לכם לעבור את הריאיון בשלום.

  • אל תגיש מועמדות לתפקידים שמעל או מתחת ליכולותיך באופן משמעותי. אם עבדת בתפקיד מסוים ואתה רוצה להתקדם – כמובן שזה אפשרי, אך אם בדרישות המשרה מופיעים ניסיון, כישורים ויכולות שאין לך – אל תנסה להציג את עצמך כאילו יש לך אותם. ראשית, מכיוון שבראיון ניתן לגלות את זה מיד, ושנית, גם אם הצלחת להערים על המראיין ולהתקבל למשרה, הרי שחוסר הניסיון או העדר הכישורים הללו אצלך, למרות שציינת שיש לך אותם, יתגלה בשלב מאוד מוקדם של עבודתך, ועלול לגרום לכעס אצל מעבידיך ואולי אף לפיטוריך תוך זמן קצר, כשאתה מותיר אחריך רושם/מוניטין של עובד לא אמין.
  • התכונן מראש! לא תמיד קל לספר על עצמינו ובראיון אישי תידרש, מן הסתם, לעשות זאת ולכן תחשוב מראש מה רצוי להגיד וממה עדיף להימנע. כמו כן, נסח משפטים מראש וכתוב אותם על מנת לתרגל לפני כניסתך לראיון. מניסיוננו, השאלה הכמעט וודאית היא: “ספר לי על ניסיונך המקצועי”, לכן אנו ממליצים להכין נאום מוכן מראש כולל התייחסות לסיבה שאתה רוצה את העבודה הזו וחושב שאתה מתאים.
  • ברר פרטים על התפקיד והמראיין. עליך להשיג כמה שיותר פרטים על התפקיד המיועד, על המראיין, על הארגון – גודלו והמחזור העסקי שלו. כך תוכל לשלב את המידע שצברת בתבונה במקומות הנכונים במהלך הריאיון. הכנס לאתר הארגון וקרא את כל המידע הזמין בו – בעלי התפקידים, האוריינטציה של הארגון, המוצרים שמייצר הארגון, הלקוחות הפוטנציאלים והיעדים של הארגון לעתיד.
  • תגיע בזמן ואל תילחץ –אל תאחר. הרושם הראשוני נקבע במהלך הדקה וחצי הראשונות למפגש. לכן, חשוב לא לאחר לראיון עבודה, לברר היכן מתקיים ראיון העבודה ואת דרכי ההגעה. מומלץ להגיע 15 דקות לפני. אם נראה לך שיש מצב שתאחר, דאג לעדכן את הגורם שזימן אותך ולהסביר מדוע. תן לעצמך כמה דקות של שקט, דמיין את עצמך בראיון מחייך, נהנה ומקיים פגישה עסקית לכל דבר ועניין.

כמו כן, נסה להרגיש בנוח. אם לא תתייחס לראיון כמבחן, תרוויח בכל החזיתות:

תילחץ פחות ותוכל להיות יותר עצמך. בעת הריאיון, נסה ליצור שיחה כללית וקשר לא פורמאלי עם המראיין. תן לו להרגיש בנוח איתך, במיוחד אם המראיין הוא המנהל שאמור להיות הבוס הישיר שלך.

  • שים לב לדבריך. הימנע מסלנג, דיבור גבוה מדי או פתיחות רבה מדי. הקשב לדברי המראיין ואל תתפרץ, גם אם אתה יודע את התשובה או שיש לך מה לומר בנושא. הקפד על דיבור ברור והיה מנומס.
  • התייחס ברצינות. כשאתה מגיע לראיון עבודה, אל תצא מנקודת הנחה כי המראיין זוכר את קורות החיים שלך. חשוב לזכור כי ראיון עבודה מוצלח יוביל פעמים רבות לראיון עבודה שני באותו המקום. לכן, יש להתייחס לראיונות הבאים באותה הרצינות כמו לראיון הראשון.
  • הקפד על לבוש הולם ומתאים למראה החיצוני יש השפעה גדולה על הרושם הראשוני שלך, ולכן חשוב להקפיד על מראה השיער, הציפורניים, האיפור, הריח, הגילוח ורמת הניקיון הכללית. הבגדים בהם תבחר להופיע לראיון העבודה משקפים למראיין קוים לדמותך, ולא פחות מכך את יחסך לזולת. לכן חשוב להתאים את הלבוש לאופי החברה והמשרה ובכל מקרה, לשמור על מראה מהוגן, סולידי ונעים. שים לב, אם המשרה היא בתחום השירות, קבלת קהל, מכירות, עריכת דין וכדומה- מומלץ להגיע בתלבושת ייצוגית ומוקפדת במיוחד. בכל מקרה, תשתדל להימנע מבחירות קיצוניות, בין אם מדובר בבחירת הצבעים, האיפור, התכשיטים או כמות הבושם.
  • תהיה אתה! המראיין הוא אדם אובייקטיבי, המבצע את עבודתו ותו לא. אין לו עניין להכשיל אותך, ממש כפי שאין לו סיבה להעביר אותך לשלב הבא, רק כי ניסית להתחבב עליו בצורה מאולצת. אין ספק, ש”כימיה” עם המראיין מועילה לחוות הדעת שהוא יגבש, אך תקשורת חיובית ונוחה אינה דבר שניתן ליצור באופן מלאכותי. אל תיסגר ותיכנס ללחץ או תפתח תוקפנות כלפי מראיין הנתפש כעוין ומצד שני, היזהר מפתיחות יתר וחציית גבולות מול מראיין נעים ונוח.
  • גישה חיוביתהעצה הבסיסית והחשובה מכולן, שנכונה לכל דבר בחיים, היה אופטימי ושמור על פרופורציות. האנרגיה שאתה משדר חשובה לא פחות מן המילים הנאמרות.

 

ב ה צ ל ח ה !

פספסתי יותר מ-9,000 זריקות בקריירה שלי. הפסדתי כמעט 300 משחקים. 26 פעמים סמכו עלי לקחת את הזריקה המכרעת ופספסתי. נכשלתי שוב ושוב ושוב בחיים שלי. וזוהי הסיבה שהצלחתי.
מייקל ג'ורדן

מאמרים קשורים
הגיל השלישי

הגיל השלישי

חיפוש עבודה לאחר גיל הפרישה – לא תמיד מלאכה קלה אחרי לא מעט שנות עבודה, בהן השתתפתם במרוץ הקריירה, הגיע…
חיילים משוחררים / מסיימי שירות לאומי

חיילים משוחררים / מסיימי שירות לאומי

יוצאים לאזרחות בידיים בטוחות! לכאורה, השחרור מצה”ל, אשר מוגדר ע”י צעירות וצעירים רבים כיום המאושר בחייהם, אמור להיות מאורע משמח,…
משרות לסטודנטים

משרות לסטודנטים

הראש עסוק/טרוד בלימודים? מתקשים למצוא עבודה תוך כדי תקופת מבחנים? אנחנו כאן בשבילכם ! סטודנטים רבים לא מעריכים נכונה את…
משרת הורה

משרת הורה

הורים? בעלי משפחה? חוששים מהאיזון בין הבית למקום העבודה? אין סיבה לדאגה ! כמה פעמים מצאתם את עצמכם מתעכבים בעבודה,…

צריכים ייעוץ? צרו קשר עם יועץ השמה

חייגו לטל. 03-8078100 או השאירו פניה, ונציג משרדינו יחזור אליכם בהקדם האפשרי.
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן